...:::Hayat Forum:::...
...:::Hayat Forum:::... Hoşgeldiniz Daha Kaliteli Bir Hizmet Almak İçin Lütfen Üye Olunuz...


[ Hayat Forum Takımı ]
Giriş yap

Şifremi unuttum

Yönetim Duyuruları





Bu Bir HayatForum Servisidir!


Fanatikler Forumumuzda Açılan Fan Takımlar Açılmıştır. Gruplarımıza İstediğiniz Gibi Üye olabilirsiniz. Teşekkür Ederiz!
NOT: TARAFTAR GRUBUNA GİRDİĞİNİZ TAKTİRDE PROFİLİNİZE +20  ÜN PUANI GELECEKTİR!!!
ChatBox Açılmıştır İyi Sohbetler Dileriz
Not: Forum Opları(Yöneticileri) Hafta Sonları Cmrts./pzr Günler Onlinedırlar... 



Mod. Başvuruları Başlamıştır İlgilenenler Mod. Başvuruları Adlı Sayfayı Ziyaret Edebilirler





En iyi yollayıcılar
FM (223)
 
esdjm12 (27)
 
bektasakar (2)
 
pastel (2)
 
Neron (1)
 

En son konular
» Güiza'dan şok sözler
Paz Tem. 05, 2009 11:26 am tarafından FM

» Fenerbahçe 3 genç oyuncu aldı
Paz Tem. 05, 2009 11:24 am tarafından FM

» Burayaaa!
Paz Tem. 05, 2009 11:21 am tarafından FM

» Engellenen Kullanıcımız Şuuan YOktur
Ptsi Haz. 29, 2009 12:14 pm tarafından FM

» Üye olmak İstiyorum
Paz Mayıs 31, 2009 7:06 pm tarafından FM

» Üye olmak İstiyorum
Paz Mayıs 31, 2009 7:03 pm tarafından FM

» Üyelik Kayıtları İçeridedir
Paz Mayıs 31, 2009 6:57 pm tarafından FM

» Harry potter
Perş. Mayıs 28, 2009 3:18 pm tarafından FM

» Gerekli Olan Özellikler
Çarş. Mayıs 27, 2009 9:27 pm tarafından FM

» MAYIS/2009 TOP 4'ü
Çarş. Mayıs 27, 2009 7:20 pm tarafından FM

» Sundew'in tüyleri
Çarş. Mayıs 27, 2009 6:27 pm tarafından FM

» Venüs bitkisi
Çarş. Mayıs 27, 2009 6:26 pm tarafından FM

» Küstüm otu
Çarş. Mayıs 27, 2009 6:24 pm tarafından FM

» Kardelenler
Çarş. Mayıs 27, 2009 6:23 pm tarafından FM

» Passiflore çiçeği
Çarş. Mayıs 27, 2009 6:22 pm tarafından FM

» Arum zambağı
Çarş. Mayıs 27, 2009 6:22 pm tarafından FM

» Fotosentezin sonuçları
Çarş. Mayıs 27, 2009 6:21 pm tarafından FM

» Fotosentez olayı tesadüfen oluşmaz
Çarş. Mayıs 27, 2009 6:20 pm tarafından FM

» Fotosentez İçin Gerekli Olan Her şey Gibi Güneş Işığı da Özel Olarak Ayarlanmıştır
Çarş. Mayıs 27, 2009 6:19 pm tarafından FM

» Fotosentez İçin Gerekli Olan Her şey Gibi Güneş Işığı da Özel Olarak Ayarlanmıştır
Çarş. Mayıs 27, 2009 6:18 pm tarafından FM

Kimler hatta?
Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 52 kişi Ptsi Tem. 31, 2017 2:05 am tarihinde online oldu.
Istatistikler
Toplam 23 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: mehmettepe

Kullanıcılarımız toplam 156 mesaj attılar bunda 149 konu
Ekim 2017
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Takvim Takvim

Reklam Alanı
Anahtar-kelime

RSS akısı


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


Engellenen Kullanıcımız Şuuan YOktur

Ptsi Haz. 29, 2009 12:14 pm tarafından FM

Engellenen Kullanıcımız Şuuan YOktur sırıtmak sırıtmak sırıtmak sırıtmak sırıtmak sırıtmak sırıtmak sırıtmak sırıtmak

Yorum: 0


Sağlık Bakanlığı'ndan hayati uyarılar...

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

dikkat Sağlık Bakanlığı'ndan hayati uyarılar...

Mesaj tarafından FM Bir Cuma Ekim 10, 2008 3:36 pm

Sağlık Bakanlığı, internet sitesinde ''sıfır beden'' ve diyetlerle ilgili önemli uyarılarda bulundu.

Sağlık Bakanlığı, sağlıklı ve kalıcı kilo kaybı için genel sağlık kontrolünden geçtikten sonra diyetisyen tarafından yaş, kilo, boy, fiziksel aktivite düzeyi ve beslenme alışkanlıklarına özgü hazırlanan zayıflama diyetlerinin uygulanması gerektiğini bildirdi.

Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünün Sağlık Bakanlığının internet sitesinde ''sıfır beden'' ve şok diyetlerle ilgili öneriler yer alıyor.

Çağın en önemli sağlık sorunlarından birisi olan obezitenin, teknolojinin getirdiği yaşam şekli ve ayak üstü beslenmenin ağırlık kazanmasıyla gün geçtikçe arttığı ve yaşam kalitesini düşürdüğü kaydedilen yazıda, bir yanda değişen beslenme alışkanlıkları, diğer yanda güzelliğin ''sıfır beden'' gibi ölçülere indirgenmesinin, özellikle gelişme çağındaki çocuk ve ergenler üzerinde olumsuz psikolojik ve fizyolojik etkileri olduğu belirtildi.

''Manken diyetleri, mucize diyetler, şok diyetler'' gibi hızlı kilo kaybına neden olan, ancak uzun vadede önemli sağlık sorunlarına yol açabilen diyetlerin, medyatik ve ticari amaçlar nedeniyle özellikle yaz aylarında sıklıkla gündeme geldiği ve pek çok genç tarafından bilinçsizce uygulandığı ifade edilerek, ergenlerde moda haline gelen ''sıfır beden'' tutkusunun, sağlığı önemli ölçüde tehdit ettiğine işaret edildi.

Kendini kanıtlama, kabul ettirme, beğeni toplama isteğinin en üst seviyede olduğu ergenlik döneminde fiziksel büyüme, psikolojik ve sosyal gelişimin olgunluğa eriştiği, özellikle 11-16 yaşları arasında boy uzunluğunun hızla arttığı kaydedilerek, 2-3 yıl süren bu büyüme atağı sırasında, erişkin hayattaki ağırlığın yaklaşık yarısının, total kemik kitlesinin ise yaklaşık yüzde 37'sinin kazanıldığı bildirildi.

Bilinçsizce ve kontrolsüzce uygulanan çok düşük kalorili zayıflama diyetlerinin büyüme ve gelişmede duraklama, adet yaşında gecikme ve adet düzensizlikleri, iskelet sisteminin anormal gelişimi gibi pek çok sağlık probleminin gelişimine neden olabildiği uyarısında bulunuldu.

Bilinçsizce yapılan çok düşük kalorili sağlıksız zayıflama diyetlerinin ayrıca baş ağrısı, konsantrasyon bozukluğu, yorgunluk, kalp ritminde bozukluk, tansiyon düşüklüğü, adet düzensizlikleri, kabızlık, kansızlık, ciltte kuruluk, saç dökülmesi gibi pek çok sağlık sorunları yol açtığı ifade edilerek, ''Bu diyetler, bireyin bazal metabolizma hızının düşmesine, diyet sonrasında hızla verilen kiloların geri alınması nedeniyle de sürekli zayıflama diyeti uygular hale gelinmesine neden olur'' ifadesine yer verildi.

Sıfır beden olma isteğiyle gelişebilecek en tehlikeli sağlık sorunlarından birinin de yeme davranış bozukluğu ile karakterize olan, halk arasında ''manken hastalığı'' olarak bilinen anoreksiya nervoza olduğu bildirildi.

Aşırı zayıflığın bağışıklık sisteminin zayıflamasına ve hastalıklara karşı direncin azalmasına, vücut fonksiyonlarının işleyişinde bozukluğa, kronik yorgunluk ve halsizliğe, çalışma veriminde ve yaşam kalitesinde azalmaya neden olduğuna dikkat çekildi.

SAĞLIKLI DİYET İÇİN UYARILAR

Sağlık Bakanlığının yazısında, sağlıklı ve ideal vücut ağırlığına ulaşmak ve bu kiloyu korumak için şu öneriler yer aldı:

''-Ağırlığınızı, boy uzunluğunuzun karesine bölün ve bu oranın 20-24.9 olmasına özen gösterin.

-Kısa sürede kilo kaybını sağladığı öne sürülen ve pek çok yan etkisi bulunan çeşitli ilaçlar, gerçek kilo kaybı yerine vücuttan sadece su kaybına neden olan diüretik (idrar söktürücü) ilaçlar bilinçsizce kullanılmamalıdır. Sağlıklı ve kalıcı kilo kaybı için, genel sağlık kontrolünden geçtikten sonra diyetisyen tarafından yaş, kilo, boy, fiziksel aktivite düzeyi ve beslenme alışkanlıklarınıza özgü hazırlanan zayıflama diyetleri uygulanmalıdır.

-Sağlıklı ve kalıcı ağırlık kaybının haftada en fazla 0.5-1.0 kg olması gerektiği unutulmamalıdır.

-Öğünlerinizi atlamayın. Düzenli aralıklarla günde 3 ana, 3 ara öğün tüketmeye özen gösterin.

-Yemeklerde hayvansal yağlar yerine bitkisel sıvı yağları ve zeytinyağını tercih edin. Margarin, kuyruk yağı, içyağı gibi katı yağları kullanmayın.

-Yemeklerinizi pişirirken haşlama, ızgara veya fırında pişirme gibi sağlıklı yöntemleri tercih edin, kızartma ve kavurma yöntemlerinden kaçının.

-Mevsimine uygun taze sebze ve meyve tüketimini artırın. İmkanlar çerçevesinde günde en az 5 porsiyon sebze veya meyve tüketmeye özen gösterin.

-Güvenli besin tüketimi için aldığınız ambalajlı gıdaların etiketlerini mutlaka okuyun, Tarım ve Köyişleri Bakanlığından üretim izni almış olmasına dikkat edin.

-Yemeklerinizi yerken acele etmeyin, iyice çiğneyin. Unutmayın, tokluk hissi midenizden beyninize yaklaşık 20 dakika içinde ulaşır.

-Televizyon seyretmek, kitap okumak gibi başka bir işle meşgul olmak farkında olmadan fazla yemenize neden olabilir. Bu yüzden yemeğinizi tek bir olay olarak algılayın ve keyif alın.

-Yemeklerinizi mümkün olduğunca küçük tabaklarda porsiyonlayarak tüketmeye çalışın.

-Vücutta oluşan zararlı maddelerin atımı ve bağırsak sağlığı için günde en az 2 litre su tüketin.

-Kan şekerini hızla yükseltip düşürmeyen besinleri tercih edin. Basit karbonhidrat olan saf şeker ve şekerli besinler yerine kepekli ekmek, makarna, bulgur pilavı gibi lifli besinleri tüketin.

-Haftada en az 3 kez ve 30 dakika süreyle düzenli fiziksel aktivite yapmaya özen gösterin.''
avatar
FM
Patron
Patron

Erkek
Mesaj Sayısı : 223
Doğum tarihi : 09/07/95
Yaş : 22
Nerden : Eskişehir
Lakap : Bektas
Kayıt tarihi : 03/07/08

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz